Lägger mig utan en tanke på hur dagen kan bli imorgon.
Mitt livs projekt är att kunna får leva i nuet. . . men kan man verkligen göra det?
 
Om inte vi tänker på framtiden, kan vi nå ditt då? Men vad hjälper att beskymra sig för framtiden? Den är väl alltid ett misterium. . . varför ska vi lägga så mycket energí på något vi inte har kontrol över?
 
 
. . .Vaknar i en främande miljö. . . det dundrar omkrin. . . hamrar någon. . . någon sågar. . .vad gör jag här? Hur kom jag hit? Vad är meningen att vara här?
 
Nu känner jag igen mig. . .jag duschar, skönt.  Utanför solen skinner, det är höst, känns i luften. . .men vilken härligt sol. . . i andra delar av världen folk kämpar för att komma undan orakanen. . .folk dör . . .
 
Hur många saker tar vi för givet? Att vi ska vakna nästa dag. . . jorden under fötter. . .trädet mit emot. . . vatten som rinner ur kranen. . .
Posten. . .tar vi posten för givet? ska man förvänta sig alltid post? Det gör inte jag. . .och då är det så överraskande när jag öppnar min brevlåda och ser. . .
En stor paket låg i den när jag tittade in. . .den var halv full. . .nej, den var full. Men den var inte full upp till top, därför att det som låg där var liten och paketet var stor. Liten men stor. . .
 
 
Det står så här:
 
Till en vän. . .
 
Du är samtliga färger
på livets pallet
och när något känns fel
kan du vända det rätt.
 
Du kan sången och texten
i all min musik
och för mig är du helt
speciell och unik.
 
 
Ja du har blivit min vän
och jag vet var du står
det är du som finns kvar
när de andra de går.
 
 
Jag önskar dig enbart lycka i livet
men ber dig att inte ta allting för givet.
Men en sak är säker, det lovar jag dig
att alltid ska Du vara viktig för mig!